Adventtikalenteri - Joulu tulla saa

Vaikka hieman vastustelenkin joulun saapumista, on oikeasti mukavaa, että joulu on kohta täällä taas. Ja mikä parasta, nyt minulla oikeasti myös aikaa laittaa kaikki joulua varten kuntoon. Enää ei nimittäin ole töitä ennen joulua.

 Ehkä minä tässä kaiken touhotuksen keskellä aloitan hiljentymiseni joulun sanoman äärelle.

Eilen kävin naapuriseurakunnan kauneimpien joululaulujen tilaisuudessa. Menin pikkusiskoni kanssa yhdessä. Kirkko oli ääriään myöten täynnä ja aluksi kaikki eivät edes mahtuneet istumaan. Tiivistettiin ja muutama taisi istahtaa alas lattiallekin. Kirkko raikui joululauluista ja tunnelma oli lämmin ja aito. Siskokin tykkäsi tilaisuudesta. Käytiin vielä moikkaamassa mulle tuttua työntekijää. Tilaisuudesta jäi hyvä mieli ja rauhallinen olo. Ja ennen kaikkea hinku laulaa lisää.

Koti alkaa vihdoin olemaan joulukunnossa. Kuusi odottaa parvekkeella ja melkein kokonaan ollaan siivottu. Lattiat on vielä pesemättä. Mutta koristeet ovat löytäneet oman paikkansa.


Vielä pitäisi kaupassa käydä. Kaikki ruuat on ostamatta. Lahjoista kuulemma puuttuu enää minun. Niin ja olen jo vapailla. Ollut lauantaista asti. Pikku hiljaa rauhoittuu arki ja vaikka vielä saakin juosta pitkin kyliä kaiken maailman touhuja tekemässä.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Vadelmapuska parvekkeella - Parvekekasvatusta

Apua! Suodatinpussit on loppu!

Apua! Talossa on allerginen koira!